Radat

Monitoimitalolla osoitteessa Opintie 2, 85800 Haapajärvi, on HaaAs:n käytössä  40 paikkainen ilma-aserata.  Rata kootaan aina erikseen kilpailuihin.

Radalla voidaan järjestää AM-, jopa SM-tason kilpailuita, sekä avoimia kansallisia EK kisoja sekä ilma-aseella tapahtuva kasa-ammuntakilpailu 25 metrin matkalta

Monitoimitalon eteisaulassa on jatkuvassa harjoittelukäytössä 8-paikkainen ilma-aserata jolla HaaAs:n ampumakoulu toimii. Radalla ammutaan  myös riistamaalilajeja ilma-aseella.

Monitoimitalon harjoitustila
kiväärirata
Sukkasalmen haulikkorata
Hirvirata

Ruutiaseella tapahtuva ampumaharjoittelu sekä kilpailutoiminta  järjestetään riistanhoitoyhdistyksen hallinnoimalla Sukkasalmen ampumaradalla. 100 metrin kivääriradalla on käytössä 7-paikkainen 50 metrin pienoiskiväärirata, sekä kaksi taulua vapaapistoolille, kaikissa nauhataululaittet.

Sukkasalmen radalla voi harjoitella taitojaan haulikkoammunnassa.Kuvassa Rhy:n hallinnoima vanha haulikkorata. Ampumaseuran toimesta Sukkasalmeen on valmistunut uusi haulikkorata. Uudella radalla voidaan ampua tarp, skeet, sekä Compak Sporting lajeja eri iltoina. Harjoitteluillat ovat tiistai ja torstai.

RHY järjestää hirviradallaan harjoitusammuntoja sekä hirvi / karhukoeammunnat.

Pitkälläkankaalla on Puolustusvoimien 300 metrin rata sekä 25 metrin pistoolirata, joita kutsutaan varikon radaksi ja nämä ovat ampumaseuran jäsenten käytettävissä, kunhan suorittaa ilmoittamisvelvollisuuden vartiostolle radalla olevalla puhelimella heti mennessään. (ehdoton toimenpide!)